Het verhaal van de mythe Caravelair
Van luchtvaart naar caravan
Sud Aviation, een Franse luchtvaartconstructeur, diversifieert naar de caravansector en creëert de S.E.M.M. (Société européenne de matériel mobile) in Trignac, in het westen van Frankrijk.
Ze sturen een team naar de Verenigde Staten om de vormen en productietechnieken van massaproductie te bestuderen die hun effectiviteit hebben bewezen, vandaar de zeer Amerikaanse stijl van het logo en de eerste modellen. Bekend bij het grote publiek voor zijn best-seller vliegtuig "Caravelle", is het vanzelfsprekend dat de caravan de naam CARAVELAIR krijgt.
ALOUETTE : 1E GROTE SUCCES
Op de golf van het succes van de helikopter Alouette, hergebruikt Caravelair de naam en presenteert in oktober 1962 twee modellen caravans. Het is meteen een succes.
De Alouette zal snel een iconische lijn worden die in de loop der jaren uitgebreid zal worden. Een advertentie prijst nu al het gewicht van CARAVELAIR, zo licht als de prijs...
DE INNOVATIE, ALTIJD
CARAVELAIR presenteert de LANGUEDOC, de eerste caravan met luchtvering. Het merk vestigt zich zo als een van de marktleiders.
NIEUW TIJDPERK... IN DE ARDÈCHE!
TRIGANO koopt de S.E.M.M. en vestigt zijn nieuwe fabriek in Tournon-sur-Rhône in de Ardèche (Frankrijk). Twee jaar later zijn er 800 werknemers en 10.000 CARAVELAIR per jaar.
MOBILECAR : "DE CODES BREKEN"
Terwijl de campermarkt nog steeds elitair is vanwege de hoge prijzen, zorgt CARAVELAIR voor opschudding door een caravan aan te bieden die de autonomie van een camper biedt.
BAMBA : JA TEGEN MODERNE INTERIEURS!
In een tijd waarin fluweelstoffen en donkere meubels wijdverbreid zijn, vernieuwt CARAVELAIR de markt door een lijn met lichte interieurs, gekalkt hout en eigentijdse stoffen aan te bieden.
PALMA : DE EERSTE LICHTE EN GOEDKOPE CARAVAN
Om de caravan toegankelijk te maken voor alle budgetten, bedenkt CARAVELAIR een lichte caravan (geen krachtige auto nodig) en goedkoper, ideaal voor zomers gebruik.
ODYSSEA : RONDINGEN EN ELEGANTIE ALS STANDAARD
CARAVELAIR onderscheidt zich opnieuw door de klassieke rechthoekige salons te vervangen door afgeronde salons met eigentijdse meubels voor designliefhebbers.
SERENITY : de LOFT-geest
Ter gelegenheid van zijn 50-jarig jubileum zorgt CARAVELAIR voor opschudding met deze caravan die alle woondesigncodes overneemt. Naast het ontwerp valt SERENITY ook op door de revolutionaire XL Freeze-koelkast, die nog steeds wordt gebruikt.
IRP : EEN EXCLUSIEVE TECHNOLOGIE
CARAVELAIR loopt opnieuw voorop door een uniek concept aan te bieden, dat een betere isolatie, een betere weerstand en een betere bescherming biedt.
Een nieuw begin
Innovatie is wat een leider onderscheidt van een volger, zei Steve JOBS... CARAVELAIR onderscheidt zich al decennia door zijn innovatie, dat is de enige gewoonte die we nooit zullen veranderen! Ontdek echter ons nieuwe logo, onze nieuwe decoraties en zelfs een nieuwe carrosseriekleur die nog nooit eerder op de caravanmarkt is gezien.